Tahaksid sel aastal olla energiast pakatav ka pimedal ja lörtsisel ajal? 

Kalendrist

Kommenteeri
Kas tunned, kuidas pimeda ajaga hakkab väsimus vaikselt ligi hiilima? Mida lühemaks lähevad õues päevad, seda vähem jääb alles tegutsemistahet ja mõtted liiguvad järjest rohkem soojamaapuhkuse poole. Jõuluküla elanikud tulevad appi ja jagavad sinuga 5 nippi, kuidas energiataset kõrgel hoida ka siis, kui akna taga sajab midagi ebamäärast ja päevavalgust võib näha sama harva nagu langevat tähte...
Ühel novembrikuu õhtul said jõuluküla kamina ees kokku jõulumemm, õrn metsahaldjas Triinu, küla kõige targem elanik Andres, lustakas põhjapõder Hendrik, elutark valge hunt Kadi, lustakad päkapikupoiss Paul ja päkapikupreili Rahel. Tassides auras kuum glögi ja kaminas praksusid tuleleegid, akna taga oli pilkane pimedus ja taevast sadas juba kolmandat päeva lörtsi...Jõuluküla elanikud olid läbi aastate kogunud nippe, kuidas see pime aeg kergesti üle elada ja jagasid enda nippe kaminatule valgel ka teistele.

Keset elavat vestlust avanes uks ja lörtsist tilkudes kappas uksest sisse töökas põhjapõder Gerta, kes oli nagu ikka viimase hetkeni tööd rabanud...Kuna paljud külaelanikud olid veel tööpostil või puhkasid juba oma magamisasemel, siis otsustati, et need nipid pannakse ka kirja ja riputatakse kamina kõrvale seinale, et info jõuaks kõikide jõuluküla elanikeni. Uhkele kuldsele paberile maalis jõulumemm suurte tähtedega "Jõuluküla elanike 5 nippi energiataseme tõstmiseks":

  1. Tegele meeldivate hobide ja tegevustega - jälgi, et lisaks igasugustele kohustustele oleks sinu igas päevas ka selliseid tegevusi, mis laadivad akusid ja pakuvad häid emotsioone. Näiteks küla kõige targem elanik öökull Andres tasakaalustab seda, et peab iga päev palju infot jagama sellega, et osaleb mälumängus ja toimetab aias.
  2. Iga päev 20 minutit värskes õhus vähendab stressitaset ja tõstab energiat. Näiteks põhjapõdrad Hendrik ja Gerta käivad palju värskes õhus ringi kappamas ja saavad sellest palju energiat.
  3. Jälgi, et sinu toitumine oleks piisav ja tasakaalus. Joo piisavalt vett - veepuudus tekitab väsimust. Valge hunt Kadi jälgib, et toidusedel oleks tasakaalus ja ükski söögikord vahele ei jääks ja samuti joob iga päev vähemalt 1,2 liitrit vett.
  4. Kuula head muusikat - see aitab lõõgastuda, tõstab energiat ja vähendab üldis stressitaset. Otsi üles ammune lemmiklaul ja võta hetk selle täielikuks nautimiseks ning tantsi ja laula kaasa. Lustakad päkapikud Paul ja Rahel kuulavad puhkehetkedel tihti head muusikat ja ümisevad tööpostilgi enda lemmikviise.
  5. Ole tänulik. Keskendu positiivsetele pisiasjadele igas päevas - see parandab nii sinu lähisuhteid kui aktiveerib aju osasid, mis on seotud heaolutundega. Näiteks haldjatüdruk Triinu mõtleb igal õhtul enne magamajäämist 5 asjale, mille eest tänases päevas tänulik olla.

Kõik need tegevused on läbi aastate aidanud jõuluküla elanikel hoida kõrget energiataset ka pimedatel ja lörtsistel sügisõhtutel. Kuna detsember on jõuluküla elanike jaoks kõige kiirem tööaeg, siis on oluline ennast teadlikult hoida, et saaks uue aasta suure energia ja rõõmuga vastu võtta. Proovi ka sina ära - veel palju täiendavaid ideid on peidetud mõlema kalendri akende taha!

Lisa kommentaar

Email again: